בתשעת חודשי ההיריון נדרש גופך להסתגל לשינויים פיזיולוגיים עצומים. אתגרים חדשים מוצבים בפניו בשעה שאת מזינה, נושמת, מעכלת ומפרישה חומרים שונים, לא רק עבור עצמך אלא גם למען תינוקך המתפתח. זו תקופה של שינויים והתחלות חדשות בה את נדרשת להכיר את עצמך מחדש.

  

יוגה לתקופת ההריון ביוגה סטודיו

יוגה היא דרך להשגת הרפיה גופנית ושקט נפשי כאחד

  

יוגה בהריון 

יוגה בשנת לידה מכינה אותך ואת גופך ללידה,  זו דרך להשגת הרפיה גופנית ושקט נפשי כאחד. תרגול יוגה ומדיטציה ותרגילי נשימה מביא את גופנו לשיווי משקל הרמוני עם כח הכבידה, שגופנו נתון כל הזמן תחת השפעתו. היוגה מלמדת אותנו כיצד להרפות מתיחות ונוקשות מיותרות במפרקים ובשרירים של גופנו בעזרת הנשימה, ללא הפעלה של כוח או מאמץ.

היוגה מציעה מערכת של תרגילים שיעזרו לך לסגל לעצמך מחדש את טווחי התנועה שגופך אמור לבצע, לשמור על כושר גופני, ולמצוא יחס הרמוני בין גופך לאדמה, על ידי התמקדות בנשימה, כך שגופך יוצר שיווי משקל עם כוח הכבידה.

בעזרת היוגה, על ידי התחברות לקרקע (grounding) והתחברות פנימה למרכז שלך (centering) תוכלי לשוב ולרכוש יציבה המשוחררת ממתח, כאב וחרדה. חיבור זה הוא חיוני במיוחד בזמן הריון, והוא יוסיף ויסייע לך גם בעת הצירים והלידה.

תרגילי היוגה בתקופת ההריון מרחיבים, מותחים, פותחים, מאריכים, ויוצרים חופש ומרחב נשימה בגוף.

כאשר השרירים נעשים גמישים יותר והמפרקים נעים ביתר קלות, משתפר האיזון בין השרירים התומכים בגוף לבין המניעים אותו. גופך יישא את תינוקך בצורה נכונה וגם יסייע במניעת כאבי גב.

מחזור הדם תלוי בשרירים. ולכן הרבה מן הבעיות הצצות בהריון כמו דליות בוורידים, טחורים ובצקות יצטמצמו גם הם.

תרגילי היוגה עוזרים להפחתת התשישות האופיינית להריון ומקנים תחושת רעננות. כאשר נוקשות הגוף פוחתת גם הכאב משתחרר. תרגול היוגה במשך תקופת ההריון הוא גם הדרך הטובה ביותר להיערך להתאוששות מהירה לאחר הלידה.

  

יוגה ומדיטציה בהריון

אם מאושרת ושלווה מביאה לעולם תינוקות שלווים ומאושרים

  

מדיטציה בהריון 

השקט הנפשי והביטחון חשובים מאוד במהלך תקופת שנת הלידה.

תרגילי מדיטציה מסייעים להפחתת מתח וחרדה, ומעודדים מצב של רווחה נפשית – well being. תרגולי מדיטציה שוללים תרגילי קשב, ריכוז והרפיה, כמו כן נשימות ותרגולים אנרגטיים. תרגולים אלו מחברים אותנו אל השקט והשמחה הבסיסיים שקיימים בנו באופן טבעי.

תרגול מדיטציה בתקופת ההיריון מעודד אותך ללמוד להיות קשובה לעצמך – לרגשות, לתחושות, למחשבות. הרגישות ויכולת ההבחנה שמתפתחת מעצימות את היכולת להיות כאן ועכשיו בשלמות נינוחה.

אם מאושרת ושלווה מביאה לעולם תינוקות שלווים ומאושרים.

 

גם זה עשוי לעניין אותך:

יוגה לנשים ולהריון

 

פורסם בקטגוריה יוגה ופראניאמה, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *