יוגה נידרה – תרגיל הרפיה לילדים

 

יוגה נידרה – הרפיה לילדים

יוגה נידרה היא "השינה של היוגי ", מצב דומה לשינה אבל אנחנו נמצאים בערות, או חצי ערות.
זה מצב שנחשב סוג של מדיטציה, שבו כל הגוף והנפש נכנסים לתוך הרפיה מלאה.

יוגה נידרה לילדים יכולה להיות שיטה מועילה שמסייעת להם להירגע אחרי יום ארוך במיוחד, לישון טוב יותר אם הם מתקשים להירדם, ואפילו לספק מנוחה בזמן לימודים אם הם מתקשים להתרכז. יש הסבורים גם כי ילדים עם הפרעות קשב וריכוז והפרעות למידה והתנהגות נהנים מתרגול יוגה נידרה.

 

תרגול יוגה נידרה לילדים – שלב אחר שלב

  • צרו אווירה שקטה עם תאורה עמומה ונעימה. כבו את כל המכשירים האלקטרונים והטלפונים – אפילו זמזום נמוך של מחשב שולחני יכול להיות מסיח דעת.
  • השכיבו את הילד על גבו, זרועותיו בצדדים, כפות הידיים פונות כלפי מעלה.
  • בעדינות כסן את העיניים עם בד נעים.
  • התחילו את תהליך ההרפיה על ידי זה שתבקשו מהילד להתמקד בנשימה שלו. בשאיפה, בקשו מהילד למלא את גופו עם צבע מועדף. בנשיפה, בקשו ממנו לשחרר את הצבע ואת הנשימה. חזרו על זה שלוש פעמים.
  • לאחר מכן, בקשו מהילד להדק את כל השרירים שלו בבת אחת, בתחילה בקשו ממנו לכווץ אגרופים ופנים, ואז לשחרר את הכל בבת אחת. חזרו על זה שלוש פעמים.
  • בקשו מהילד לדמיין משהו נעים שקשור לטבע כמו השמש, הירח, כוכב, חול, גלי ים. ואז החל מהבהונות תתקדמו איבר איבר לכיוון הראש ובקשו מהילד לדמיין את מה שהוא או היא בחרו נוגע ומלטף את איברי הגוף השונים.
  • תנו לילד לשכב בשקט ובהרפיה מספר דקות ולהינות מהתחושות שהוא או היא חשים.
  • בקשו מהילד לבחור צבע אהוב ואז לאט לאט להזיז את הגוף או איברים מסויימים ולמלא את אותם איברים באור ובצבע האהוב עליו.
  • לאחר מכן, בקשו מהילד להתגלגל לצד אחד, להסיר את כיסוי העיניים אבל להשאיר את העיניים סגורות, ולהישאר לשכב על הצד.
  • עכשיו בקשו מהילד לאט לאט להתיישב ואז, לפתוח את העיניים.

 

  • אפשר להשתמש במוסיקה נעימה במהלך תרגול יוגה נידרה.
  • אפשר להשתמש בפעמונים.
  • משך התרגול בהתאם לגיל הילד ולסבלנות שלו. בין 2 דקות ל- 15 דקות.

 

 

גם זה עשוי לעניין אותך:

הכשרת מדריכי יוגה דהרמה לילדים

פורסם בקטגוריה תרגולים וסיפורים ליוגים צעירים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *